2012. augusztus 3., péntek

Maryjanice Davidson: Betsy királynő sorozat 1. - Egy haláli szingli meséi



Fülszöveg:
„Ez a nap – akkor még nem tudtam, hogy a halálom napja – rosszul indult, pocsékul folytatódott és rémesen végződött”
Betsy Taylor arra ébred, hogy egy hullaházban fekszik és vámpírrá változott. Ez azonban még mindig jobb, mint halottnak lenni. Betsy emberfeletti képességek birtokába jut, és a másik nemre is elképesztő hatással van. Egy dologgal nem tud megbarátkozni: az új, folyékony étrendjével…
És míg anyja megkönnyebbülten veszi tudomásul, hogy lányával ezután is találkozhat, új, éjszakai barátai azt gondolják róla, hogy Betsy a vámpírok megjövendölt királynője. A szívtipró Sinclair és csapatának szüksége van Betsyre, mert az ő segítségével akarják letaszítani a trónról az elmúlt ötszáz év legellenszenvesebb és leghataloméhesebb vámpírját.
Betsytől azonban mi sem áll távolabb, mint belekeveredni a vámpírok belügyeibe. Sinclair és társai azonban nagyon is jól tudják, hogyan bírhatják Betsyt jobb belátásra. Többek között azzal, hogy korlátlan hozzáférést biztosítanak a Manolo Blahnik cipők legújabb tavaszi kollekciójához.
MaryJanice Davidson remek, Betsy Taylorról szóló romantikus és humoros történetei azt mutatják meg, mi történne, ha a Szex és New York hősnője, Carrie Bradshaw összeakadna egy vámpírral…


Megláttam a Könyvmolyképző honlapján és mivel bele lehetett olvasni, ezért bele is olvastam. Viccesnek és szórakoztatónak találtam, így beszereztem.
Nagyon nem azt kaptam, amire számítottam.
Betsy (Elizabeth Taylor), a hősnőnk, valóban egy olyan elkényeztetett kis picsa, mint Carri Bradshow, a Szex és Ney York-ban. Ez elejében nagyon vicces volt, de egy idő után már nagyon idegesítő és annyira erőltetettnek tűnt, hogy már untam olvasni.
Csak azért fejeztem be, mert nem szeretek könyvet félbe hagyni.

Az egész azzal kezdődik, hogy Betsy elmegy a munkahelyére, ahonnan kirúgják, majd egy autó elüti és meghal. Nem sokára egy hullaházban ébred fel a koporsójában. Ami az első, az első neki, hogy milyen ruhában és cipőben akarták eltemetni. Nem is, hogy jaj, meghaltam, akkor hogy élhetek, hanem milyen vacak cuccokban akarták eltemetni.
Utána többszöri öngyilkossági kísérlet után (amiben volt minde, fulladás, hippo ivás, tetőről leugrás stb.), megment egy anyát és lányát attól, hogy megöljék őket és rájön, hogy vámpír és elmegy egy templomba, hátha halálra ég. Utána beüt neki, hogy hazamegy és ott meglátja, hogy a „drága” mostohaanyja, Antónia elvitte a jó kis márkás cuccait, amitől persze bepipul. Miért is megy az apjához? Na? Hát nem azért, hogy a nyakába boruljon és megmondja, hogy nem halt meg – legalábbis nem egészen –, hanem hogy számon kérje Antóniát.
Ezután csak megnézni az igazi anyukáját is. Ja meg közben a barátnőjének is lemeséli, hogy most tulajdonképpen egy vámpír, de mostohaanyján és az apján kívül mindenki természetesnek veszi, hogy ő bizony tényleg egy vámpír.
Ezek után (és persze azután, hogy visszaszerezte a cipőit) a helyi „vámpírkeresztapa” (ezt én találtam ki :P) magához rendeli, akit jól felbosszant és a fejét akarja.
Közben szert tesz egy újabb barátra, Marc-ra, aki gyerekorvos és meleg (ez fontos a könyvben).

Egy másik erős vámpír is a segítségére siet, Eric Sinclair.
Miért kell minden vámpírpasit Ericnek elnevezni? Ez már a harmadik könyv, amiben így hívják a vámpírt. Eléggé unalmas és sablonos, nem tudnak végre egy eredeti névvel előállíni? Mondjuk Tom, vagy Mike?

Volt még benne majdnem leszbi szex is, ami teljesen kiverte nálam a biztosítékot.
Semmi bajom a homoszexuálisokkal, de az ilyen részeket nem bírom még olvasni sem. Hogy Sinclair disznóságáról már ne is beszéljek.

Végig vártam, hogy mikor történik már tényleg valami izgi, de igazából azon a pár kis „akción” kívül semmi nem történt. Bár csak a jó indulatomnak köszönhetően írom akciónak. Az egész végig inkább Betsy rinyálásáról szólt. Nekem ez nem jön be.
Na jó, az utolsó kb. 20 oldalon van egy ici-pici izgalom, mikor elrabolja Betsy a csúnya áruló Dennis, de ennyi.


Sajnálom, pedig tényleg nagyon vártam, hogy elolvashassam… :(
Így tuti, hogy nem olvasom el a következő részt.


A borító sem tetszik különösebben, csak a félig kidomborodó vörös betűk.


A könyv adatai:
Sorozat: Betsy királynő sorozat
Terjedelem: 326 oldal
Kiadás éve: 2011
Bolti ár: 2.999 Ft (puha táblás)
               3.499 Ft (kemény táblás) 
Borító: 2*

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése