2013. szeptember 16., hétfő

GoodReads segítség I. – Angol és magyar könyv olvasottságának jelölése

Volt egy kérdés, hogy hogyan tudjuk jelölni ugyanazt a könyvet olvasottként a GoodReads-en – a továbbiakban GR – úgy, hogy az angol és a magyar nyelvű kiadást is bejelöljük olvasottként és ne vonja össze a kettőt.
Erre a legjobb megoldás a duplikálás, amit én rengetegszer megcsináltam az elmúlt napokban, mert bénáztam. XD
Elsőre lehet picit bonyolultnak tűnik, de nem az, csak kicsit sokat kell kattintgatni. Leginkább képekben mutatnám be nektek, mert így lehet átláthatóbb, mintha elkezdenék itt utasításokat osztogatni, hogy ide kattints, aztán meg oda, harmadjára is stb.
Hozzáteszem, talán van jobb megoldás is, de én egyelőre csak ezt találtam meg.

Példának Laurell K. Hamilton Bűnös vágyak c. könyvét vettem, illetve annak angol nyelvű kiadását a Guilty Pleasures-t.

Képek KATT-ra nőnek. :o)

1. lépés


Keresd meg az adott könyv magyar verzióját, vagy azt, amelyiket bejelölted a polcaidra - nálam ez a magyar kiadás, ezért mutatom be ezen. Majd kattints az all editions-re. 


2. lépés


Ha az 1. lépéssel megvagy, akkor ezt az oldalt kell kapnod, ahol az adott könyv más nyelvű kiadásai is látszanak. Kattints arra, amelyiket még olvastad, én az angolt választottam. (nem olvastam, de ezen mutatom be)


3. lépés


Most akkor láthatod az xy - itt angol - nyelvű kiadásadatlapját. Vidd az egeret a Read feliratra és hagy ott, ne kattints. Feljön egy kis "buborék", amiben  a Write a review és a View shelf feliratok látszanak. Nekünk a Write a review-ra van szükségünk, kattints rá.


4. lépés
A képen szerintem minden látszik, így nem fűznék hozzá semmit.
Talán annyit, hogy az olvasás kezdete is bejelölhető közvetlenül az olvasás befejezése alatt.


5. lépés
Miután megnyomtad a save ~ mentés gombot egy ilyen oldalt kell, hogy kapj. Fent rákattintunk a My Books feliratra, ahol ellenőrizni tudjuk, hogy valóban az olvasott könyveink között szerepel-e a külföldi kiadás is. 


6. lépés


7. lépés 



8. lépés

Ha ismét rámegyünk a könyv magyar, vagy más nyelvű kiadására és az all editions-re kattintunk, akkor mind a két kötetet Read - azaz olvasottként fogja jelölni.



Remélem sikerült nektek is megcsinálnotok és tudtam segíteni.

Végezetül pedig itt van még néhány GoodReads segítség:
Gretty oldalán, mely folyamatosan frissül és bővül
Nima pedig a GR widget-ek használatát mutatja be nektek. J

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése