2013. augusztus 18., vasárnap

Keresés a sablonban, avagy a HTML Mankó bemutatása


Láttam, hogy néha problémát szokott okozni, ha a blogos sablon valamely adott részbe be kell illeszteni egy kódot, de nem mindenki tudja, hogyan is keresse meg azt a saját sablonjában. Vagy mint nálam is, ha mondjuk át akarok valamit írni, de lusta vagyok, vagy nincs annyi időm, hogy végigkutakodjam, hogy hol is van most az a rész, meg hasonlók, akkor szintén jól jönne egy kereső.

Én a HTML manko 2.0-s verziót használom már évek óta, ezzel a kis ingyenes segédprogrammal tanultam meg azt a minimális HTML/XML szerkesztést, amit tudok. Valóban olyan, mint egy mankó. ^^
A különböző kódokat, elemeket más-más színnel jelöli ki, illetve, ha valami hibás, akkor azt pirossal jelzi nekem.
E mellett rengeteg plusz van benne, amit máskülönben magunknak kellene mindig bepötyögni (pl.: linkelés).

Itt jelezném, nem vagyok egy nagy informatikai zseni, mindent amit tudok, magamtól tanultam, de a szakszavakat továbbra sem ismerem kellőképpen. Bocsi. :$

Szóval nézzünk egy egyszerű példát a keresésre a HTML mankóban. (INNEN tudjátok letölteni)
Mondjuk szeretnék hozzáírni egy új linket a lenyíló menümhöz, de nincs kedvem megkeresni, hogy hol vannak ezek a kódok a sablonomban.
A példánk legyen egy írnónő, Victoria Schwab.


1. Lépés
Jelentkezz be a blogodra, majd a sablon-ra nyomva a HTML szerkesztés válaszd ki, hogy mutassa a kódot.

2. Lépés
Nyisd meg a már korábban feltelepített HTML mankót, majd menj vissza a blogod netes kódjához. Tedd a kurzort az 1. sor legelejére, majd Ctrl+A és ki is van jelölve az egész elejétől a végégi. A kódot másold be a mankóban megnyitott üres lapra, majd mentsd el xml formátumban.


3. Lépés
Itt megmutatom, hogy hova is akarom beilleszteni Victoria Schwabot, ahogy látszik, Vivien Holloway elé, tehát akkor most meg kell keresnem a Szerzőket, utána a T-Z kategóriát, majd Vivien Hollowayt. Erre mondjuk per pillanat lusta vagyok, ezért a keresőt fogom használni, melyben a T-Z lesz a keresőszavam.


4. Lépés
Tehát visszamegyünk a HTML mankóhoz, nyomunk egy CTRL+F billentyűkombinációt, vagy fent a menüsorban a távcső ikonra kattintunk és beírjuk a keresőszavunkat, ez esetben a T-Z-t, majd a „Következő” feliratú gombra kattintunk és már oda is ugrik a kért/keresett kifejezéshez. :o) Már csak annyi itt a teendőm, hogy beírom Vivien Holloway fölé Victoria Schwabot. 
 


5. Lépés
Most pedig jöhet a sablonba való beillesztés, de hogy is csináljuk, hogy ott is megtaláljuk ilyen könnyen, ahogy a mankóban?
Ez egyszerű. Lent a bal lent sarokban láthattok egy számpárost, ez itt a 23:952. A 23 a karakter számát jelöli, a 952 pedig a sort, ahol a T-Z található. Most az új blogspotos sablonszerkesztőben is vannak már sorok, így nagyban megkönnyítették a munkánkat. A mankóban beírt kódot kijelöljük (amivel Víctoria Schwabot akarjuk beilleszteni a menünkbe), majd kimásoljuk egy CTRL+C billentyűkombinációval. Ezután átváltunk a blogspotos sablonszerkesztőre, és megkeressük a T-Z kategóriát, azaz a 952. sorra görgetünk. Itt már látjuk, hogy hol van Vivien Holloway linkje és csak felé beillesztjük a mankóban már megszerkesztett és onnan kimásolt kódunkat. Ha ez kész, akkor nyomunk egy Sablon mentése gombot és megcsodáljuk a munkánkat. :o)




Íme a kész munkánk! :o)

 
Remélem nem írtam le túl bonyolultan és tudtam nektek segíteni. :o)








1 megjegyzés:

  1. Lehet én vagyok nagyon elveszve, de nem tudok rájönni, hogy váltsak Designe-t. Mármint az alap desig-et, egy olyanra mint a tied például...

    VálaszTörlés