2012. augusztus 6., hétfő

Ally Condie: Matched - Egymáshoz rendelve


Fülszöveg:
A Globális Felmelegedés után a rendszer összeomlott, és a helyén létrejött a Társadalom, ahol nincs éhezés, nincs betegség, nincs bűnözés, és a hivatalnokok döntenek róla, hogy kit szeretsz, hol dolgozol és mikor halsz meg.
Cassia harmonikusan él ebben a steril világban és meg van győződve róla, hogy ha betartja a szabályokat, hosszú élete, tökéletes munkahelye és társa lesz. Amikor a Párosító Bankett után legjobb barátja jelenik meg számítógépe képernyőjén, Cassia biztosan tudja, hogy ő az igazi…A képernyő azonban hirtelen elsötétül, és egy másik fiú arca villan fel rajta. Cassia nehéz döntés előtt áll. Merre induljon? Xandert kövesse a jól ismert, kitaposott úton, vagy esetleg Ky után eredjen az ismeretlenbe vezető, sötét ösvényen? Tökéletesség és szenvedély között kell választania.
Ez az első disztópiás könyv, amit olvastam.
Niki oldalán találtam rá és a borítóba azonnal beleszerettem, mert gyönyörű, viszont amikor elolvastam a fülszöveget arra gondoltam, hogy talán ez mégsem az én műfajom.
Tévedtem.

Maga a történet is nagyszerűen van kitalálva, a könyvben lévő világ gyönyörűen és szemléletesen van felépítve. Nekem az első oldal olvasása után elnyerte a tetszésemet, és ez nagy szó, mert igen kevés ezen könyvek száma – kb. 3db.
A fél csillagot csak a szerelmi háromszög miatt vontam le, mert nem szeretem az ilyen történeteket, de most még ez sem igazán zavart, sőt ehhez a könyvhöz hozzá tartozik.

Micsoda dolog az, hogy …
… nem szerethetünk szabadon bárkit?
… azzal kell összeházasodnunk, akit a hivatal kiválaszt számunkra?
… azt gondolunk, amit a hivatal akar, hogy gondoljunk?

Ha valami hibát követelnek el a „nagyok”, akkor hopp, bevetetjük a jó néppel a piros tablettát és már el is van intézve a probléma! – persze nem mindenkire hat, de senki nem mer lázadni, inkább úgy tesz, mintha mindent elfelejtene és a Rendszer milyen tökéletesen működne.
Cassia-nak igen nagy lelkierőre és bátorsága van szüksége, hogy szembeszálljon a Rendszerre, de remélem sikerülni fog neki. Ky-t is nagyon sajnáltam azért, ami vele történt és a szüleivel, amit pedig a hivatalnokok műveltek. Direkt úgy manipuláltak, hogy ne ők válasszák ki Ky-t a háborúba, hanem még ezt a „piszkos munkát” is Cassiával végeztetik el. Felháborító. – Na jó, teljesen magába szippantott, gondolom ez látszik. :)
Xandert pedig azért sajnáltam, mert szereti Cassia-t, de Cassia pedig Ky-t szereti. Na ezért vontam le a fél*-ot. Viszont, amint írtam, ehhez a történethez ez elengedhetetlen, mivel ez is Cassia lázadásának egyik fő kirobbantó oka.

Ally Condie
Nem szeretnék ilyen világban élni, az egyszer biztos. Csak 100 könyv, 100 zene, 100 vers és 100 kép van szerte a világon, amit lehet nézegetni, elemezni, hallgatni és olvasni? Ez eléggé elkeserítő, ráadásul így abszolút nem fejlődik az emberek kreativitása és bábuk lesznek csupán, akiket a Rendszer kénye kedve szerint irányíthat.
De a nyugalom, hogy a Rendszer működik és mindenki fejet hajt előtte, csupán látszat. A felszín alatt a burok már repedezik és az emberek elkezdtek zúgolódni.

Vajon hova fog jutni ez az eszményített világ, ahol látszólag mindenki egyenlő, ahol mindenki boldog és mindenki a szabályokat betartva tengeti mindennapjait?


Igen elgondolkodtató könyv. Aki figyelmesen olvassa, az hasonlóságokat vélhet felfedezni bizonyos területeken a mai világban is, persze nem olyan drasztikus formában, mint ahogyan az a könyvben le van írva

Borító: Amellet, hogy gyönyörű még szemléletes is. A képen a lány zöld báli ruhában és egy zöld burokban van, amiből ki akar törni, de nem megy neki. Még…


A könyv adatai:
Kiadó: Ciceró
Sorozat: Matched trilógia
Terjedelem: 344 oldal
Fordította: Balogh Anna
Kiadás éve: 2011
Bolti ár: 2.990 Ft
Borító: 5*


A sorozat részei:
1. Matched - Egymáshoz rendelve
2. Crossed - Összekötve

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése